NAZWA PRZEDSZKOLA
§ 1
1. Przedszkole nosi nazwę: Niepubliczne Przedszkole Montessori Pestka,
2. Siedziba przedszkola:
Zabrodzie 21A, 52-327 Zabrodzie.
3. Przedszkole używa skróconej nazwy: Przedszkole Pestka
NAZWA I SIEDZIBA ORGANU PROWADZĄCEGO
§ 2
1.Osoby prowadzące przedszkole to osoby fizyczne: Iwona i Jerzy Lipowscy, na podstawie wpisu do ewidencji placówek oświatowych Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie pod numerem 1/2018 z dnia 29 marca 2018 r.
2. Siedziba
Ul. Wałbrzyska 49/2, 52-314 Wrocław
§ 3
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Dolnośląski Kurator Oświaty we Wrocławiu.
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
§ 4
1. Niepubliczne Przedszkole Montessori Pestka realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w
szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
2. Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka.
3. Wsparcie to jest realizowane przez działania opiekuńcze, wychowawcze i nauczania-uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości,
sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna.
3. W efekcie wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
4. Do głównych zadań przedszkola należy:
- sprawowanie opieki nad dziećmi i zapewnienie im bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do prawidłowego rozwoju,
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka,
- kształtowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci,
- wspomaganie twórczego rozwoju,
- kształtowanie postaw tolerancji dla odmienności kulturowej, religijnej i narodowościowej oraz wrażliwości i otwartości na innych ludzi,
- naukę samodzielności, uczciwości i odpowiedzialności,
- wychowanie w szacunku dla prawa i zasad moralnych,
- organizowanie procesu wychowawczo-dydaktycznego w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
- przygotowanie do podjęcia nauki w szkole,
- współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,
- przygotowanie dzieci do podjęcia nauki szkolnej.
z uwzględnieniem zasad bezpieczeńśtwa oraz zasad promocji ochrony zdrowia,
5. Przedszkole w miarę możliwości organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi,
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI ZADAŃ PRZEDSZKOLA
§ 5
1. Przedszkole realizuje zadania poprzez:
- zajęcia zorganizowane
- zajęcia organizowane w małych grupach
- zajęcia indywidualne
- praca własna
- spontaniczna aktywność dzieci
- zabawa dowolna i kierowana
- twórczość artystyczna
- czynności samoobsługowe
- spacery, wycieczki
- imprezy okolicznościowe
- zajęcia dodatkowe organizowane za zgodą rodziców
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
- spotkania grupowe i indywidualne z rodzicami
- szkolenia i warsztaty dla rodziców
2. W działaniach wychowawczo-dydaktycznych wykorzystuje sprawdzone metody pracy z dziećmi, programy własne, plany pracy opracowane przez nauczycieli.
3. Przedszkole wspomaga rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole, w przypadku dzieci niepełnosprawnych - ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności, w sposób zgodny z wytycznymi znajdującymi się w orzeczeniu dziecka, z uwzględnieniem możliwości organizacyjnych i kadrowych przedszkola.
4. Przedszkole może rozszerzyć ofertę opiekuńczą i edukacyjną w zależności od potrzeb i możliwości poprzez:
- Zajęcia adaptacyjne dla dzieci
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia
ZASADY UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
§ 6
1. Przedszkole udziela dzieciom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka.
3. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele oraz specjaliści wykonujący w Przedszkolu zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
4. Przedszkole udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z dziećmi w formie:
- zajęć rozwijających uzdolnienia;
- zajęcia specjalistyczne np. rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne;
- obserwacji bieżącej prowadzonej przez nauczycieli;
- realizacji wskazań zawartych w opiniach, diagnozach, orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego lub wczesnego wspomagania dziecka w zakresie, jaki może zapewnić Przedszkole w oparciu o nauczycieli i specjalistów współpracujących z przedszkolem.
5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom i nauczycielom polega na organizowaniu i prowadzeniu porad, konsultacji i szkoleń.
6. Do zadań Dyrektora w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy:
- planowanie i koordynowanie udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- ustalanie form udzielania pomocy, okresu jej udzielania oraz wymiaru godzin dla poszczególnych form, które będą realizowane;
7. Do zadań nauczyciela i wychowawcy w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy:
- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz możliwości psychofizycznych dzieci;
- określanie mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci;
- rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu wychowanków w tym barier i ograniczeń utrudniających ich funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu przedszkola;
- podejmowanie działań sprzyjających rozwojowi kompetencji oraz potencjału dzieci w celu podnoszenia efektywności w uczeniu się i poprawy ich funkcjonowania;
- współpraca z poradnią w poradnią w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania uczniów, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania dziecka oraz planowania dalszych działań;
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu wczesne rozpoznanie u dziecka dysharmonii rozwojowych i podjęcie wczesnej interwencji, a w przypadku dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne- obserwacji pedagogicznej zakończonej analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna);
- koordynowanie pracą zespołu opracowującego indywidualny program edukacyjnoterapeutyczny;
- realizacja wskazań zawartych w opiniach, diagnozach, orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie ustalonym z dyrektorem przedszkola.
PRZEKONANIA RELIGIJNE I TRADYCJE KULTUROWE
§ 7
- Przedszkole kieruje się wartościami i tradycjami chrześcijańskimi.
- W przedszkolu szanowane są wszystkie kultury.
- W codziennej pracy wspierana jest edukacja wielokulturowa oraz kreatywna ekspresja dzieci, pokazująca im, że mogą wyrażać swoje tradycje i idee kulturowe.
BEZPIECZEŃSTWO W PRZEDSZKOLU
1. Zadania Przedszkola są realizowane z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.
2. W Przedszkolu przestrzega się następujących zasad:
- wszystkie zajęcia prowadzone są pod nadzorem nauczyciela;
- dziecko nie może pozostawać bez opieki nauczyciela;
- podczas spacerów poza terenem Przedszkola opiekę nad grupą sprawuje dwóch opiekunów;
- sprzęt, z którego korzystają dzieci jest sprawny i bezpieczny, podlega okresowym przeglądom;
- w Przedszkolu zapewnione są warunki i regulacje wymagane odrębnymi przepisami dotyczącymi organizacji placówki oświatowej tego typu i przepisów BHP.
ZASADY PROMOCJI I OCHRONY ZDROWIA
§ 9
1. Przedszkole dba o zdrowie dzieci poprzez:
- wdrażanie do dbałości o higienę osobistą;
- przestrzeganie przepisów w zakresie higieny i bezpieczeństwa;
- zachowanie właściwych proporcji między nauką i zabawą;
- respektowanie stosowania odżywiania wynikającego ze stanu zdrowia dziecka, w tym stosowanej diety;
- przestrzeganie zasad przez rodziców i nauczycieli postępowania z dzieckiem chorym zawartymi w „Poradniku dla Rodziców”, stanowiącym załącznik do umowy świadczenia usług.
2. W zakresie promocji ochrony zdrowia Przedszkole:
- współpracuje z rodzicami w celu budowania postawy prozdrowotnej i zdrowego stylu życia dzieci;
- w realizowanych programach uwzględnia treści dotyczące dbałości o zdrowie i higienę;
SPOSÓB SPRAWOWANIA OPIEKI NAD DZIEĆMI W CZASIE ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU ORAZ POZA PRZEDSZKOLEM;
§ 10
1. W przedszkolu każda grupa powierzona jest jednemu nauczycielowi.
2. W każdej grupie jest zatrudniony asystent lub pomoc nauczyciela, który współdziała z nauczycielem w zakresie opieki nad dziećmi.
3. Dyrektor Przedszkola powierza każdą grupę dzieci opiece nauczycieli.
- nauczyciele są odpowiedzialni za bezpieczeństwo dzieci,
- w trakcie zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli-specjalistów, nauczyciele-specjaliści odpowiedzialni są za bezpieczeństwo dzieci,
- dzieci w trakcie pobytu w przedszkolu oraz poza budynkiem placówki są pod opieką nauczyciela lub innej upoważnionej osoby dorosłej.
4. W trakcie trwania wycieczki, nadzór nad dziećmi sprawuje nauczyciel oraz asystent lub rodzice.
5. Każda wycieczka i wyjście poza teren placówki jest wcześniej zgłoszona i uzgodniona z dyrektorem zgodnie z odrębnymi przepisami.
6. Rodzice dzieci są poinformowani o wycieczce najpóźniej z jednodniowym wyprzedzeniem.
7. Szczegółowe zasady organizacji wycieczek określa odrębny regulamin.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ NICH OSOBĘ ZAPEWNIAJĄCĄ DZIECKU PEŁNE BEZPIECZEŃSTWO
§ 11
1. Dziecko powinno być przyprowadzane do i odbierane z placówki przez rodziców, lub opiekunów prawnych, lub upoważnioną przez nich pisemnie osobę zapewniającą pełne bezpieczeństwo dziecku.
2. Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci reguluje osobny regulamin.
FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA Z RODZICAMI ORAZ CZĘSTOTLIWOŚĆ ORGANIZOWANIA KONTAKTÓW Z RODZICAMI
§ 12
Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami wychowanków w zakresie wychowania i opieki nad dziećmi, a formy współdziałania z rodzicami oraz częstotliwość organizowania kontaktów określa odrębny regulamin – Regulamin - Poradnik dla Rodziców.
§ 13
Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
1. Przestrzeganie niniejszego statutu oraz zapisów Regulaminu- Poradnika dla Rodziców;
2. Punktualne przyprowadzanie i odbieranie dziecka z Przedszkola osobiście lub przez pisemnie upoważnione do tego osoby;
3. Terminowe uiszczanie opłaty za pobyt dziecka w Przedszkolu;
4. Informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w placówce;
5. Niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych;
6. Współdziałanie z nauczycielami w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego i wspierania dziecka z jego indywidualnym rozwoju;
§ 14
Rodzice mają prawo do:
1. Zapoznania się z programem wychowania i nauczania realizowanym w Przedszkolu (szczegółowo opisanym w Regulaminie-Poradniku dla Rodziców oraz przedstawianym na szkoleniach „Montessori dla Rodziców”);
2. Uzyskania bieżącej, rzetelnej informacji na temat:
- funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
- jego postępów,
- pojawiających się trudności.
3. Uzyskania porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu:
- przyczyn trudności,
- w udzielaniu pomocy dziecku.
4. Przekazywania nauczycielom oraz dyrektorowi opinii na temat pracy przedszkola,
5. Przebywania w przedszkolu oraz obserwowania zajęć.
ORGANY PRZEDSZKOLA
§ 15
Organem przedszkola jest Dyrektor.
§ 16
1. Dyrektor kieruje bieżącą działalnością przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz.
2. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w przedszkolu, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez przedszkole poza obiektem do niego należącym.
3. Dyrektor wydaje decyzje administracyjne zgodnie z odrębnymi przepisami:
4. Dyrektor organizuje i kieruje procesem wychowawczo-dydaktycznym i opiekuńczym stwarzając warunki prawidłowego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne oraz odpowiada za jego poziom:
- udziela informacji o działalności wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej placówki rodzicom wychowanków,
- zatwierdza do realizacji program wychowania przedszkolnego,
- inspiruje i wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, spełnianiu przez nich wymagań w zakresie jakości pracy przedszkola oraz podejmowaniu przez nich doskonalenia zawodowego,
- nadzoruje prawidłowe prowadzenie dokumentacji pedagogicznej,
- wyraża zgodę na podjęcie na terenie przedszkola działań przez instytucje, fundacje i stowarzyszenia,
- współdziała, jeżeli zachodzi taka potrzeba ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizowaniu praktyk pedagogicznych.
5. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy, dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, w szczególności decyduje w sprawach:
- zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników,
- zapewniania odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- rozstrzygania sporów pomiędzy:
- nauczycielami,
- nauczycielami a innymi pracownikami oraz nauczycielami,
- innymi pracownikami a osobami z zewnątrz,
- rodzicami dzieci uczęszczających do przedszkola.
na ustną prośbę zainteresowanych stron lub w wyniku poczynionych obserwacji
- opracowuje koncepcję pracy przedszkola,
- właściwie gospodaruje mieniem placówki,
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
§ 17
1. Wicedyrektor przedszkola przejmuje wszystkie obowiązki dyrektora w przypadku jego nieobecności oraz w sytuacjach wskazanych przez dyrektora.
2. Obowiązki wicedyrektora określa odrębny zakres obowiązków.
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
§ 18
1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest grupa.
2. Przedszkole przewiduje docelowo funkcjonowanie maksymalnie pięciu grup.
§ 19
1. W ciągu roku szkolnego przyjmuje się dzieci w miarę wolnych miejsc.
2. Podstawą zapisania dziecka do przedszkola jest przejście procesu rekrutacyjnego i podpisanie umowy o świadczeniu usług
3. Zasady procesu rekrutacji określa odrębny regulamin
§ 20
1. Dokumentacja działalności przedszkola dotycząca procesu opiekuńczo–wychowawczo–dydaktycznego obejmuje roczne oraz miesięczne plany pracy, dzienniki zajęć, zeszyt i karty obserwacji.
2. W planowaniu procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego uwzględnia się zasady pedagogiki Marii Montessori, zgodnie z którym działa przedszkole.
3. Realizacja podstawy programowej odbywa się w trakcie całego dnia pracy z uwzględnieniem ramowego planu dnia.
4. W szczególnych przypadkach dyrektor może zmienić organizację dnia (np. wycieczki, uroczystości).
5. Czas trwania zajęć dostosowywany jest przez nauczycieli i nauczycieli-specjalistów prowadzących te zajęcia do możliwości rozwojowych dzieci.
§ 21
1. Koszty działalności przedszkola pokrywane są ze środków, o których mowa w § 25 statutu.
2. Przedszkole zapewnia w ciągu dnia śniadanie, obiad i podwieczorek oraz napoje ciepłe i zimne.
CZAS PRACY PRZEDSZKOLA
§ 22
1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem:
- dni wolnych ustawowo,
- przerwy wakacyjnej,
- dni wolnych wskazanych przez dyrektora,
- dni o skróconym czasie pracy, zawartych w umowie na dany rok szkolny.
2. Przedszkole jest czynne codziennie, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 17.00
CZAS PRACY PRZEDSZKOLA
§ 23
1. Odpłatność za usługi świadczone przez przedszkole obejmuje koszty związane z opieką i wychowaniem dziecka, zajęciami wpisanymi na dany rok szkolny jako zajęcia obligatoryjne dla wszystkich dzieci i ustalana jest przez organ prowadzący.
2. Koszty wyżywienia dziecka w pełni pokrywane są przez rodziców lub opiekunów dziecka.
3. Dzienna stawka żywieniowa dziecka ustalana jest przez firmę cateringową
4. W przedszkolu są prowadzone zajęcia dodatkowe opłacane przez rodziców
§ 24
Sposoby finansowania przedszkola:
1. Opłaty rodziców lub opiekunów dzieci uczęszczających do placówki.
2. Dotacje z budżetu Gminy Kąty Wrocławskie w wysokości określonej odrębnymi przepisami.
3. Środki pozyskane z programów i funduszy celowych, pozyskanych przez Przedszkole lub organ prowadzący na rzecz placówki.
ZAKRES ZADAŃ NAUCZYCIELI I INNYCH PRACOWNIKÓW
§ 25
1. W Przedszkolu zatrudnia się nauczycieli posiadających kwalifikacje odpowiednie do zajmowanego stanowiska oraz pracowników administracji i obsługi.
2. Dopuszcza się możliwość pracy wolontariuszy i odbywania praktyk przez studentów kierunków pedagogicznych.
3. Prawa i obowiązki osób zatrudnionych w przedszkolu określają umowy zawarte z pracownikami w oparciu o Kodeks Pracy.
§ 26
1. Nauczyciel jest odpowiedzialny za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci przebywających pod jego opieką.
2. Naczelną zasadą pracy jest dobro dziecka i poszanowanie jego godności osobistej.
3. Do zadań nauczyciela należy w szczególności:
- sumienne planowanie, prowadzenie i dokumentowanie pracy wychowawczo, opiekuńczo - dydaktycznej, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego, ramowy plan dnia i roczny plan pracy przedszkola,
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci i dokumentowanie tych obserwacji,
- współpraca ze specjalistami wskazanymi przez dyrektora przedszkola,
- ścisłe współdziałanie z rodzicami (opiekunami) dziecka w sprawach wychowania i nauczania, z uwzględnieniem prawa rodziców (opiekunów) do znajomości zadań wynikających z programu wychowawczego i uzyskiwanie informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju,
- indywidualne konsultacje z rodzicami,
- dbałość o mienie przedszkola,
- sporządzanie pomocy rozwojowych zgodnych z założeniami pedagogiki Montessori,
- doskonalenie zawodowe i pedagogiczne.
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECI, W TYM PRZYPADKI, W KTÓRYCH DYREKTOR PRZEDSZKOLA MOŻE SKREŚLIĆ DZIECKO Z LISTY UCZNIÓW
§ 27
1. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 2,5 do 7 lat.
2. Do przedszkola może uczęszczać dziecko, któremu odroczono realizację obowiązku szkolnego, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego, w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.
§ 28
1. Dzieci w przedszkolu mają prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego,
- ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania ich godności osobistej,
- życzliwego i podmiotowego traktowania,
- szacunku dla wszystkich swoich potrzeb,
- poszanowania osobistej własności.
2. Dziecko w przedszkolu zobowiązane jest do:
- postępowania zgodnego z normami i wartościami współżycia społecznego,
- stosowania się do przyjętych wewnątrzgrupowych umów dotyczących współdziałania i współżycia w grupie dziecięcej,
- przestrzegania zasad ustalonych przez nauczyciela, jako osoby ponoszącej odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w przedszkolu.
3. Dzieci w Przedszkolu nie mogą:
- stwarzać niebezpiecznych sytuacji, zagrażających zdrowiu i życiu własnemu i innych dzieci,
- krzywdzić innych ani siebie,
- niszczyć cudzej własności,
- przeszkadzać innym w pracy i zabawie.
§ 28
Dziecko może zostać skreślone z listy dzieci przyjętych do przedszkola, może nastąpić w przypadku:
- braku komunikacji między Przedszkolem a rodzicami/opiekunami;
- rozbieżności w realizowaniu zasad edukacji i wychowania dziecka pomiędzy Przedszkolem, a Rodzicami/Opiekunami, skutkującymi m.in. brakiem możliwości realizacji edukacji zgodnie z metodą Montessori;
- przyprowadzanie dziecka do przedszkola w godzinach uniemożliwiających realizacje umowy
- wystąpienia agresji słownej lub fizycznej stosowanej przez dziecko, zagrażającej bezpieczeństwu innego dziecka lub personelowi przedszkola, po wcześniejszym wdrożeniu Procedury w przypadku występowania niepożądanych zachowań u dzieci;
- wystąpienia opóźnienia w uiszczeniu opłaty rekrutacyjnej lub opłaty czesnego, dłuższe niż 30 dni
- trzykrotne przekroczenie terminu płatności czesnego, bez uprzedniego uzgodnienia;
POSTANOWIENIE KOŃCOWE
§ 30
1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Zasady gospodarki finansowej i materialnej placówki określają odrębne przepisy.
3. Nazwa używana na pieczęci:
Niepubliczne Przedszkole Montessori Pestka
Zabrodzie 21A, 52-327 Zabrodzie
Tel: 532-083-938
przedszkole@montessori.wroclaw.pl
www.montessori.wroclaw.pl
§ 30
Statut wchodzi w życie 1 września 2022 roku a jego treść została udostępniona na stronie internetowej przedszkola w dniu 01 września 2022